Güneydoğu Gezisinin ardından -1

Tarihi bir geziyi daha geride bıraktı, 27 Nisan öğleden sonra Şebinkarahisar Sivas yolunu kullanarak yola çıktık.

Cumartesi;  Elazığ, Diyarbakır, Batman

Sabahının ilk ışıklarında Elazığ’da Harput’a indik. Harput’da tepede bulunan sabah namazının ardından Harput’u gezdik.  Harputtan sonra yola çıkarak Diyarbakır Ergani’de öğretmenevinde sabah kahvaltısı yaptık. Diyarbakır merkezde bulunan Suriçi bölgesini turladıktan sonra Batman’a geldik. Batman Öğretmenevinde yaptığımız kahvaltının ardından Hasankeyf’e. Muhteşem bir tarihi görsel şölenin ardında Hasankeyf’te akşam namazını kılmak üzere Mardin Midyat’a gittik. Midyat şehir turunun ardından Kızıltepe Öğretmen evine konaklamaya gittik

Pazar; Mardin, Şanlıurfa

Kızıltepe Öğretmen evi kahvaltısı ile başlayan Pazar günümüz, Mardin ve Eski Mardin’i turlayarak başladı. Tarihi Mardin evlerini öğleye kadar gezdikten sonra Şanlıurfa’ya doğru yola çıktık.  Şanlıurfaya gelmeden önce Viranşehir’de tarihi ve kültürel yerleri gezdik. İkindi vaktine doğu geldiğimiz Şanlıurfa Merkezde Balıklıgöl ve tepeyi ziyaret ettikten sonra  Urfa’nın geleneksel Sıra Gecelerine katıldık. Sıra gecesinin ardında konaklayacağımız öğretmenevine doğru yürürken ŞanlıurfaSpor’un bir şampiyonluk sevincine  ortak olduk. Kendimizi Urfa’lı gibi hissettiğimiz  gece kutlamasında karşıklı iki şehir arasında müthiş bir kardeşlik diyalogları yaşandı. Urfa merkezde gece yürüyüşünün ardından Öğretmenevinde konakladık.

Pazartesi; Gaziantep, Kahramanmaraş, Hatay, Adana

Sabah namazını Balıklı Göl Camii’nde kıldıktan sonra tekrar öğretmen evine geldik ve kahvaltı yaptık. Kahvaltının ardından Gaziantep’e gitmek üzere yola çıktık. Antep’de lahmacun yedikten sonra kısa bir şehir turu attık. Daha sonra Kahramanmaraş’a geldik. Kahramanmaraş kalesi ile başladığımız Maraş turunda dondurma ve tatlı ziyafetinin ardından Maraş merkezine indik ve Sütçü İmam’ın türbesini, Tarihi Maraş çarşısını ve Bakırcılar Çarşısını gezidk. Günün ikindi namazını Kahramanmaraş ve bölgenin en büyük camisi olan Sultan Abdulhamidhan Camii’nde kıldık. 4 minareli, onbin kişilik camii Maraş’a hakim bir tepede durmakta ve hala yapımı devam etmektedir. Kahramanmaraş’ın ardında Hatay’a doğru yola çıktık. Akşam namazı saatlerinde geldiğimiz Hatay’da Beyazıd-ı Bestami Hazretlerinin türbesinde akşam namazı kıldık. Hatay’da gece turu yaptıktan sonra Hatay’ın meşhur Künefesini yedik ve tarihi kiliseyi ziyaret ettik. Hatay’da Daha sonra Tarsus’a gitmek üzere yola çıktık.

Salı; Mersin, Karaman, Konya

Sabah namazının ilk ışıklarında Tarsus’da bulunan Eshab-ı Kehf mağaralarının olduğu bölgeye geldik. Sabah namazını Eshab-ı Kehf camiinde kıldıktan sonra Tarsus ve Mersin’in şehir merkezlerini gezdik. Tarihi Nusret Mayın gemisini gördük. Sabah kahvaltısını Mersin Erdemli ilçesinde yol kenarında bulunan Köy kahvaltısı veren bir yerde yaptık. Tamamen organik ürünlerden oluşan kahvaltının ardında Silifke sahilinde Kızkalesini gördük. Mut üzerinde Karaman’a doğru yola çıktık. Öğlen namazını Karaman’ın en büyük camiisinde kıldıktan sonra Hz. Mevlana’nın annesinin kabirlerini ziyaret ettik. Karaman kalesi turundan sonra Konya’ya doğru gitmek üzere yola çıktık. İkindi namazına indiğimiz Konya turumuz Hz Mavlana ile başladı. İkindi namazının ardında Konya’nın en güzel mutfaklarından olan Gülbahçesi’nde Etliekmek ikramı yapıldı. Daha sonra Alaaddin Tepesi, Kültürpark, Kulesite gezilerinin ardından Akşam namazını kılarak Ankara’ya doğru yola çıktık .

Kısaca, en öz şekilde bahsettiğimiz gezimiz Çarşamba sabahı itibariyle sona erdi.