Kastamonu ve Sinop Gezisi!

Geçtiğimiz Cumartesi günü Bulancak Mesleki Eğitim Merkezi’nin düzenlemiş olduğu okul gezisine katıldım. Öncelikle geziye katılmama sebep olan Yunus Hocamı teşekkür etmek isterim. Gezimiz Cumartesi 22:’da Bulancak Mesleki Eğitim Merkezi’nin önünden hareket ederek başladı.

İlk hedefimiz Kastamonu’ydu…

Sabah namazının ilk dakikalarında Kastamonu Pir Şaban Veli Hazretlerinin Külliyesine indik. Daha sabahın tan vaktinde, eşsiz bir havada mükemmel bir sabah namazı keyfinin ardından, imam efendinin Çorba ikramını kabul etmek bize nasip oldu.

Çorbanın ardında gezi ekibimizle birlikte Kastamonu Kalesine giderek şehri 360 derece açıyla her noktasını seyretme imkanımız oluştu. Kaleden inerken Kastamonu sokaklarında süper bir doğa yürüyüşü yaptık. Bediüzzaman-ın evini gördükten sonra Yanık Ayak türbesine vardık.

Yanık ayak türbesi ziyaretimizden sonra Kastamonu çarşısından geçerek saat kulesine çıktık ve bir kez daha Kastamonu kalesini ve şehrini şehrin diğer karşısından izledik.

Yarım günlük Kastamonu gezisinden sonra Sinop’a gitmek üzere yola koyulduk. Yolculuk esnasında Kastamonu’yu değerlendirdim kafamda biraz ve; Kastamonu hakkında hiç birşey bilmediğimi eşsiz bir tarih dokusu olduğu kanısına vardım. Gerçekten herkesin gezmesi görmesi gerekir. Kalesi, medreseleri, camileri, kervansarayları tek kelime ile tarih kokuyor.

Öğlen namazının son vakitlerine doğru Sinop’a geçtik. Bozulmamış doğasıyla ünlü olan Sinop’u çok merak ediyordum. Deniz karşısında yarımada şeklinde kurulmuş eşsiz manzarası insanı adeta büylüyordu. Öğle namazını Alaaddin Camii’nde kıldık. Ardından Tarihi Eski Sinop Cezaevini dolaştık. (Parmaklıklar ardında adlı dizinin çekildiği yer) Kale gibi yapılarıyla Sinop Cezaevi insanın içini daraltıyor, özgürlük kavramını içerisine girdiğin ilk dakikalarda elinden alıyordu.

Sinop Cezaevinden çıktık cadde boyu Valilik konağının o civara kadar şehir turu yaptık. Valilik konağı dahil şehrin hiç biryerinde trafik lambaları olmaması çok dikkat çekiyordu. Valiliğin önünden iskeleye inerek otobüse bindik ve yarımadanın etrafını dolaşarak Hamsilos koyuna gitmek üzere yola koyulduk. İlk önce çok uzak ve sıkıcı gelmişti bana Hamsilos yolculuğu, ancak Hamsilos koyuna varın, muhteşem bir deniz ve doğa buluşması sizi bekliyor.

Hamsilos koyunun ardından Giresun’a gelmek üzere Gerze-Bafra-Samsun üzerinden yola koyulduk.

1 günlük bir gezi bile olsa, iki tane şehri en güzel şekilde gezdik. Güzergah ve mevkii itbari ile kimsenin yolu düşmez bu şehirlere, ancak özel zaman ayırmak gerek ve direksiyonu o hatta kırma gerek.

Özellikle de Kastamonu’nun tarihi dokusu kesinlikle görülmeye değer dostlar, Sinop’un denizle olan eşsiz buluşması insanı alıp götürüyor doğrusu.

Geçtiğimiz hafta sonu da Afyon Kaplıcaları ve Afyon’daki Giresun Şehitliğine gitmiştim.

Sözün özü; Gezmek, görmek çok güzel, insanın ufkunu açıyor. Oralarda ki hayatı görüyor. Gençken gezmek görmek bilmek gerek…