Tek tip askerlik rafa kalktı!

İnanın bu başlıktaki haberi duyunca çok sevindim. Kendimi bildim bileli eğitim hayatım sürüyor, ilkokul, lise derken üniversitede bitiyor. Yaşımız oldu 24, daha bu yaştan sonra bir de 1-1,5 sene askerlik yaparsak vay halimize. Daha bu işin iş hayatı, evliliği, hayat düzeni falan var, bir sürü hikaye yani, tam oturup mefes alma zamanı gelince yaş olacak 40, ondan sonra da hastanelerde uğraş.

Hükümetin tek tip askerlik uygulamasını rafa kaldırması gayet yerinde bir karar. Zaten hiç adaletli bir teklif değildi. Yanlış anlaşılmasın ilkokul ve lise mezunu arkadaşlara saygım var. Ancak lise mezunu bir genç en fazla 17-18 yaşında oluyor ki, o da askerlik falan derken en fazla 20 oluyor. Askerliğini bitirmiş 20 yaşındaki bir genç hayatta hiçbirşeye geç kalmış sayılmaz. Ama tektip askerliği yapacak 24-25 yaşında ki bir üniversite, yüksek lisans mezunu bir genç için çok geç oluyor.

Bu arada az önce haberlerde okudum, kısa dönem askerlikler 4 ay’a inecekmiş, ne kadar doğru bilemem ama eğer gelirse daha güzel olur, okul biter bitmez askere gider, inşallah nasip olursa döndüktens sonra yoluma bakarım.

1 Comment

  1. çiğdem

    ne alaka ya sana öyle geliyo yerinde kakar olmuş sen az yapıyosun okul okudun diye okumayanlar nahapsın hem sen okul okuyosun bize bi yararınmı var bi düşün sen 6 ay yapıyosun onlar 15 ay bu adaletmi bizene senin veyattta okulunu okuyanların okulundan biz bi faydanzımı var kendine okuyosun çok yalnış bence haksızlık var ortada..

Bir Cevap Yazın